nedeľa 15. apríla 2012

Cereálie

Tento článok by som chcela venovať cereáliam, pretože sa dosť často stretávam s odlišnými názormi ľudí a každý na to má iný názor. Takže ja si napíšem ten svoj.


Sú cereálie zdravé a vhodné pri chudnutí?

Ja som dosť veľký priaznivec cereálií, keďže milujem sladké raňajky, takže ich konzumujem takmer pravidelne. Záleží na výbere cereálií, ktorý je v dnešnej dobe veľmi rozšírený. V obchodoch medzi sebou doslova súperia výrobcovia, lákajú zákazníkov aby si kúpili práve ich značku. Preto sa často stretávame s označením zdravé, vhodné na chudnutie, light a podobne. Niesú však cereálie ako cereálie, treba si vedieť dobre vybrať. Niektoré sú plné tuku, cukru a niektoré naopak obsahujú vlákninu a vitamíny. 

Aký je rozdiel medzi cereáliami a musli?

Cereálie sú zpracované zo zŕn obilnín a často majú viac minerálnych látok, vitamínov a vlákniny ako musli. Väčšinou sú upražené a môžu mať rôznu príchuť. Musli je zmes ovsených (alebo iných) vločiek a ďalších ingrediencií. Existuje veľa druhov a každý si môže vybrať podľa svojej chuti. Musli môže byť pražené alebo sypané.

Kedy je vhodné konzumovať cereálie/musli? Aké množstvo?

Najvhodnejší čas je ráno, alebo doobeda. Cereálie (musli) môžu byť ako správne raňajky, keď si dáme primerané množstvo (30-50g) s bielkovinou (1jogurt/200ml. mlieka) a ovocím. Dodajú nám energiu a zaženú potom celodenné chute na sladkosti. 

Aké cereálie si vybrať?

Treba čítať aj zloženie a nepozerať len na kalórie. Cereálie by mali mať veľké množstvo vlákniny, minerálnych látok, vitamínov. Sacharidov sa vôbec nemusíte báť, skôr pozerajte na množstvo cukru a tuku. Najvhodnejšie je asi sypané musli, no nie každému chutia ovsené vločky. Pridám sem pár svojich "favoritov" a aj ich nutričné hodnoty.

Dobrá vláknina cereálne raňajky (Bona Vita)
Hodnoty na 100g
Kcal: 363,2
Bielkoviny: 11g
Sacharidy: 58,9g
Cukry: 20,5g
Tuky: 4,8g
Vláknina: 20,2g
Sodík: 0,01g


Cereal fit cereálne lupienky (Bona Vita)
Hodnoty na 100g
Kcal: 384,9g
Bielkoviny: 7,8g
Sacharidy: 83,9g
Cukry: 16,5g
Tuky: 1,3g
Vláknina: 3,2g
Sodík: 0,4g

Miss Fit cereálne lupienky (Emco)
Hodnoty na 100g
Kcal:  374,5
Bielkoviny: 12g
Sacharidy: 78g
Cukry: 12g
Tuky: 1g
Vláknina: 3g
Sodík: 0,4g

A aké su vaše obľúbené cereálie, alebo musli? 

10 komentárov:

  1. Tú dobrú vlákninu sa už dlhšie odhodlávam kúpiť, už by som asi mala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ty 1. jsem měla a byly dobré:) asi zkusím i ty 2. , jen nemají tolik vlákniny,tss:/:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja cereálie velmi nejem, vačšinou tam je vela cukru, Ečok, atd.
    Najradšej si robím sama kadejaké musli z ovsených vločiek, orechov, sušeného ovocia..
    Tieto 3 čo si sem dala, majú dobré zloženie ? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám tiež rada také domáce sypané musli, robím si to tiež z ovsených vločiek, z kokosu, mandlí, orechov, semienok, ovocia atd :) Ale tak isto to striedam aj s týmto, pretože mi to potom tlmí chute na sladké a nemám potrebu jesť niečo ešte oveľa, oveľa horšie. Možno zložením niesú až tak ideálne, ale mne to na raňajky nevadí, proste si sem-tam rada doprajem :D

      Odstrániť
  4. děkuji :) občas určit ano, ale já jsem to opravdu přeháněla, až to hezké nebylo, každý den sladkosti či buchty... máš opravdu moc hezký blog :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Klaudinko, ráda si tě přidám zase do oblíbených, jestli ti to nevadí :) A hned si jdu pořádně projít nové stránky... máš to tady moc hezké...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ten byt je sice ještě na spoooustu práce a bude to za dlouho, ale ano - jednou bude můj, a to je tak krásný pocit! ^^ V IKEA jsem si dala BIO brokolicové tortellini s ricottou, bylo sice nějak hrozně těžké přinutit žaludek, aby to přijmul, ale nějak jsem to zvládla... Bylo to dobré :) a mám krásnou kuchařskou zástěru! :)) Držím palce na další dny ;)

    Hannie* (http://thinenough.blog.cz)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Článek pro mě? ^^ :DD
    Ne, vtípek , ale i tak mě potěšil ! :) zrovna v pátek jsem si koupila miss fit :) a chci zkusit novou dobrou vlákninu skořicovou, ale to až dojím ty zásoby co tu mám .. Mezi moje nové oblíbené přibyly tyhle - http://skramlikova.files.wordpress.com/2012/02/ovesne20polstarky.jpg .. jsou strašně dobré , a sem ráda že nejsou nějak přeslazené nebo tak .. ale i to nebrání tomu abych se tím nepřežírala :) :D ale musím říct že už se učím to správně jíst.. jupí hurá!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc děkuju :) Musím ze sebe vydat to nejlepší!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jako myslím správně jíst cereálie :D - to znamená - nesežrat na "svačinku" 150g gramů :) .. ale pěkně na snídani k jogurtu cca. těch 30g - ha , o víkendu si můžu dát i víc! :D a nejlépe to nejíst každý den ale střídat to s něčím :)
    To je podle mě takové "akorát" :) alespoň pro mě - pro cereáliového závisláka :/
    A nejíst to rovnou z krabiceeeeeeeeee ! :D + neužírat toho :)
    To jsou asi takové pravidla , kterých se snažím držet ;)

    OdpovedaťOdstrániť